neděle 1. února 2015

Nevěra - recenze

Nevěra - Paulo Coelho


Anotace:

   Lindě je 31 let a podle mínění všech vede dokonalý život: bydlí ve Švýcarsku, v jedné z nejbezpečnějších zemí světa, má skvělé manželství, milujícího manžela, roztomilé a způsobné děti a zaměstnání novinářky, na které si nemůže stěžovat. Rutina a předvídatelnost každodenního života v ní však začínají budit pochybnosti. Už nedokáže snášet úsilí, které musí vynakládat, aby vypadala šťastně, zatímco ve skutečnosti k životu pociťuje nesmírnou apatii. To všechno se změní, když se setká s mužem, s nímž si v době dospívání byla citově blízká. Jacob je teď úspěšný politik a během interview, které s ním Linda pořizuje, v ní posléze vzbudí něco, co už dávno nepocítila: vášeň. Linda teď udělá všechno pro to, aby si tuto nedosažitelnou lásku vybojovala. Bude muset klesnout až na samé dno lidských citů, aby nakonec došla vykoupení.


Má verze anotace:
(pozor, tato část může obsahovat odtajnění podstatné části děje, kdyby se náhodou našel někdo, kdo to bude chtít číst)

   Věčně nespokojená a nevyrovnaná Linda vyhulí starého známého, pak si to nechá párkrát udělat a vše skoro vykecá manželovi. Už nevím, jak se ten naivka jmenoval, ale ten jí odpustí i to nevyřčené, pro blaho dětí, vztahu a celého světa. Psychopatka Linda by byla schopná i zabít, aby dosáhla svého. (Chudák pudl, to jsem málem uronila slzu! Nerodí se právě takhle psychopati?)


Recenze:

   Došla vykoupení, přesně tato dvě slova mě měla od knihy odradit už na začátku! 
Coelho, vrať mi mé dva večery života!
Ten všudypřítomný bůh, děs. Nic pro nevěřící.
Pasáže o všech svatých jsem musela přeskočit, ty zbylé tři strany docela ušly, z čehož si pamatuji jen, jak to Jacob narval Lindě do zadku a bez zeptání, hulvát! I když to možná vypovídá víc o mně než o samotném autorovi...

   V popisování erotických pasáží byla autorka Odstínů mnohem lepší, styď se Paulo!

   Dočetla jsem to snad jen proto, že to byl dárek a taky jsem doufala, že mě to chytne, byť třeba až na konci. Ale nic takového se nekonalo. 

   Linda je kráva, Jacob prasáckej slizkej politik, její (doufala jsem, že bývalý, ale ten pitomec by jí snad odpustil i tu vraždu) manžel je chudák a děti dokonalé, ale v knížce zasahovaly do děje asi jako paní Columbová. 

   Coelho na mě působil, jako kdyby se snažil za každou cenu předávat nějakou moudrost, hloubat někde, kde nic není, prostě si hraje na velkého myslitele, dle mého, což mě nudilo...

   Netvrdím, že si knížka nenajde své čtenáře, ale nevěřím, že jich bude mnoho.





   Jaký je váš názor na Nevěru s velkým EN? A na P. Coelha jako spisovatele? :)



26 komentářů:

  1. Knihy od P. Coelha si chci přečíst už dlouho. Sama nevím na co čekám. Ale určitě se teď pustím asi do té Nevěry :)

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat